Sposób na długowieczność-zasady, które pomogą Ci dożyć stu lat.

Każdy z nas zastanawia się z pewnością jaki jest sekret długiego i szczęśliwego życia, jak pokazują statystyki kobiety żyją średnio dłużej niż mężczyźni, absolutny rekord długości życia wynosi 122 lata i 164 dni, tyle żyła Jeanne Calment, Francuzka z Arles.


Badania przeprowadzone przez naukowców dowodzą, że najważniejsze jest żyć w zgodnie ze sobą, nie robić nic na siłę, odnosić satysfakcję z pracy zawodowej jak i z życia rodzinnego czy towarzyskiego. Nie ma idealnej recepty na długie życie, jednak stosowanie się do pewnych reguł pomoże z pewnością cieszyć się życiem i dożyć z większym prawdopodobieństwem sędziwego wieku. Zasady długowieczności to również sposób na zdrowe i szczęśliwe życie.
1.Optymizm to podstawa.
Ludzie mający pozytywny stosunek do samego siebie jak i do otoczenia żyją dłużej – potwierdzają to badania przeprowadzone przez naukowców. A więc optymiści są mniej narażeni na zawał serca i udaru. Ciekawa też jest zależność, że osoby zadowolone z życia prowadzą zdrowszy tryb życia, ćwiczą więc częściej, jedzą zdrowiej i w konsekwencji lepiej śpią, w porównaniu do osób z bardziej negatywnym nastawieniem do życia.
2.Życie towarzyskie
Samotność sprzyja wszelkim chorobom i przedwczesnej śmierci, oczywiste jest, że z depresją trudniej sobie poradzimy w samotności niż w gronie rodziny czy przyjaciół. W towarzystwie zapominamy o codziennych problemach, mamy się też komu „wygadać” dzięki temu lepiej się czujemy. Spędzanie czasu z bliskimi to naturalne lekarstwo, znakomity relaks dla ciała i duszy, uspokaja, poprawa również nastrój jak i daje poczucie bezpieczeństwa. Dla osób starszych niezwykle ważne jest towarzystwo kogoś bliskiego, bo to oni są w szczególności narażeni na samotność, ważna jest rozmowa jak i wykonywanie wspólnie czynności, które pomogą umilić czas osobom starszym.
3.Lampka czerwonego wina
Nie od dziś wiadomo, że czerwone wino to samo zdrowie, zwalcza wolne rodniki, chroni przed miażdżycą i zawałem serca, tak więc jeśli chcesz mieć zdrowe serce, jasny umysł i zachować młodość pij lampkę czerwonego wina do obiadu. Jak pokazują badania Francuzi umierają na choroby serca najrzadziej na świecie, zawdzięczają to miłości do czerwonego wina, które pija systematycznie, ale w niewielkich ilościach.

4.Aktywność fizyczna
Jest oczywiste, że ruch to zdrowie, nie tylko pomaga zapobiegać otyłości, ale także korzystnie wpływa na nasze zdrowie fizyczne i psychiczne. Uprawiania sportu jest jednym z najskuteczniejszych sposobów zapobiegania chorom cywilizacyjnym, dzięki regularnej aktywności fizycznej czujemy się świetnie, jesteśmy otwarci na nowe wyzwania, poprawa się też nasz stan zdrowia.

„Pracuj ile się da, nie jedz dużo i bądź dobry dla innych”. Oto recepta Waltera Breuninga na długowieczność, osoby która dożyła 115 lat.